Czas na umysł 2.0. Program

Czas na umysł. Plakat z programem [2020_czas_na_umysl_plakat.pdf]

Czas na umysł – program w formacie tekstowym w pliku pdf

CZWARTEK, 05.03.2020PIĄTEK, 06.03.2020SESJA POSTEROWAWARSZTATY
  • 10:00 Rozpoczęcie Konferencji

SESJA MISTRZÓW Sala CTW-114 (Centrum Transferu Wiedzy KUL)

12:15-13:30 SESJA POSTEROWA

  • 13:30-15:00 Przerwa obiadowa

SESJA STUDENCKO-DOKTORANCKA Sala CTW-217 (Centrum Transferu Wiedzy KUL)

  • 15:00 Artur Gromadzki (Uniwersytet Jagielloński) – Co ciekawego dla kognitywistyki może zaoferować współczesna filozofia japońska?
  • 15:25 Albert Łukasik (Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu) – Rozwój osobisty jako adaptacja we współczesnym społeczeństwie
  • 15:50 Anna Sędłak (Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II) – Przemoc werbalna jako przejaw nienawiści na przykładzie sieci społecznościowych
  • 16:15 Waldemar Żak (Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie) – Federalna agencja informacyjna „REGNUM” jako skuteczny instrument rosyjskiej propagandy politycznej w przestrzeni medialnej
    • 16:40 Przerwa
  • 16:55 Beata Grzegorczyk (Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie) – Kiedy umysł płata figle – o chorobie Alzheimera w sferze publicznej
  • 17:20 Iwona Wojtak (Uniwersytet Jagielloński) – Funkcjonowanie poznawcze osób z zespołem jelita nadwrażliwego w zakresie pamięci werbalnej
  • 17:55 Mateusz Dudka i Karolina Wróbel (Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie) – Funkcje poznawcze a seksualność osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
  • 18:20 Marlena Stradomska (Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie) – Umysł mężczyzny – męska depresja, kryzys, samobójstwo
  SESJA MISTRZÓW Sala CTW-114 (Centrum Transferu Wiedzy KUL)

12:15-13:30 SESJA POSTEROWA 

  • 13:30-15:00 Przerwa obiadowa

SESJA STUDENCKO-DOKTORANCKA Sala CTW-217 (Centrum Transferu Wiedzy KUL)

  • 15:00 Michał Bachanek (Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II) – Biologiczny naturalizm jako rozwiązanie problemu umysł-ciało
  • 15:25 Stanisław Radoń (Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie) – Jak można poprawić funkcjonowanie umysłu, czyli możliwość reorganizacji właściwości neurofizjologicznych mózgu w świetle badań nad uważnością prowadzonych w paradygmacie sieci i grafów?
  • 15:50 Olgierd Borowiecki (Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu) – Umysł sekwencyjny
    • 16:10 Przerwa
  • 16:30 Łucja Mazurek (Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II) – Sketchnoting – metoda która usprawnia pamięć?
  • 16:55 Maria Łynnik (Uniwersytet Śląski w Katowicach) – Artysta – neurobiolog? Malarskie manipulacje procesami widzenia
  • 17:20 Izabela Magdziak (Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II) – Integracja sensoryczna a rozwój mózgu u dzieci przedszkolnych.
  Sesja posterowa odbywa się 05-06.03.2020 r. na korytarzu przed aulą CTW-114

  • Krystian Macheta (Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II; Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie) – Czy potrafisz zdefiniować emocję?
  • Martyna Nowak (Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie) – Zrozumieć seksualność  wpływ poszczególnych obszarów mózgu, neuroprzekaźników oraz hormonów na funkcjonowanie seksualne człowieka
  • Martyna Bieniek (Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II) – Metafory kognitywne w języku polityki
  • Marlena Dudzińska (Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II) – Znaczenie miłości w prawidłowym rozwoju mózgu dziecka
  • Magdalena Cieślikowska (Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie) – Świt robotów. Człowiek w kontrze ze sztuczną inteligencją
  • Dominika Bomba (Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II) – Praca mózgu dzieci z nadpobudliwością psychoruchową
  • Karolina Szymaniak (Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II)  – Psychiczne uwarunkowania uzależnień
  • Aneta Gąbka (Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II)  – Emocje i ich wpływ na funkcje poznawcze
  • Angelika Lenart (Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II)  – Dziecko po przeżyciach traumatycznych
  • Mateusz Chról (Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II), Zuzanna Reszka (Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie) – Depresyjny realizm – psychologiczny fakt czy filozoficzny mit?
  • Milena Welc (Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II) – Muzyka jako terapia
  • Anna Redeł, Weronika Nieciecka (Uniwersytet Humanistycznospołeczny SWPS w Warszawie) – Bliskość w związku – jaką rolę pełni język?
  • Aleksandra Hoffmann-Wróblewska, Karolina Janik (Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II) – Iloraz inteligencji a orientacja pozytywna u młodych dorosłych
  • Marta Gosik (Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II) – Wpływ przewlekłego stresu psychologicznego na neurozapalenie

WARSZTATY

Czwartek 05.03.2020 – 8:30

  • Warsztat twórczego myślenia  – Anna Odyniec i Patrycja Pasiuk   |   GG-249
  • Warsztat twórczego myślenia – Krzysztof Obszarny i Agata Polikowska   |   GG-107A
  • Analiza przekazów medialnych – Martyna Bieniek i Jakub Janczura   |   C-906
  • Jak nauczyć się kontroli stresu i emocji? – Anna Sędłak   |   GG-110A
  • Jak nauczyć się kontroli stresu i emocji? – Adrian Sanecki i Weronika Prządka   |   CTW-216

Czwartek 05.03.2020 – 12:30

  • Myślenie wizualne, czyli jak przyspieszyć proces uczenia – Łucja Mazurek   |   C-906
  • Warsztat twórczego myślenia – Krzysztof  Obszarny i Agata Polikowska   |   GG-110A
  • Warsztat twórczego myślenia – Anna Odyniec i Patrycja Pasiuk   |   C-218A

Piątek 06.03.2020 – 8:30

  • W świecie alternatywnej komunikacji – Marcin Matys   |   GG-349
  • Myślenie wizualne, czyli jak przyspieszyć proces uczenia – Łucja Mazurek   |   C-605
  • Warsztat twórczego myślenia – Krzysztof  Obszarny i Agata Polikowska   |   GG-110A
  • Warsztat twórczego myślenia – Anna Odyniec   |   GG-205A
  • Jak nauczyć się kontroli stresu i emocji? – Anna Sędłak   |   GG-245
  • Jak nauczyć się kontroli stresu i emocji? – Patrycja Pasiuk i Weronika Prządka   |   CN-107
  • Jak nauczyć się kontroli stresu i emocji? – Agnieszka Psarska   |   C-919

Piątek 06.03.2020 – 12:30

  • Warsztat twórczego myślenia – Krzysztof  Obszarny i Agata Polikowska   |   GG-110A
  • Warsztat twórczego myślenia – Anna Odyniec   |   GG-107B
  • Jak nauczyć się kontroli stresu i emocji? – Patrycja Pasiuk i Weronika Prządka   |   GG-107A
  • Jak nauczyć się kontroli stresu i emocji? – Agnieszka Psarska i Adrian Sanecki   |   C-613