Czas na umysł – program w pliku pdf
CZWARTEK, 28.02.2019PIĄTEK, 01.03.2019SESJA POSTEROWA 28.02-01.03.2019
- 09:55 Otwarcie Konferencji
SESJA MISTRZÓW
Sala CTW-114 (Centrum Transferu Wiedzy KUL)
- 10:00-11:00 dr hab. Piotr Przybysz, prof. Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Jak reagujemy na sztukę? Czy nauka jest w stanie wyjaśnić przeżycia estetyczne?
- 11:00-12:00 dr hab. Konrad Talmont-Kamiński, Uniwersytet w Białymstoku, Zachowania rytualne u homo sapiens
12:15-13:30 SESJA POSTEROWA
- 13:30-15:00 Przerwa obiadowa
SESJA STUDENCKO-DOKTORANCKA
Sala CTW-202 (Centrum Transferu Wiedzy KUL)
- 15:00-15:30 Aleksandra Joanna Lewandowska, Uniwersytet w Białymstoku, Aspekty neuroetyczne w kryminologii i naukach prawnych
- 15:30-16:00 Jacek Czerwiński, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, Nowe media, nowa polityka, nowy wyborca
- 16:00-16:30 Monika Lenartowicz, Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, Artystyczny umysł w obliczu wybranych chorób wywołanych uszkodzeniem mózgu
- 16:30-17:00 Eliza Hamruk, Emilia Klimek, Uniwersytet Medyczny w Lublinie, Relacje międzyludzkie i ich wpływ na jednostki
- 17:15-17:45 Paulina Zarębska, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, Słowa, które poruszają. Jak metafora wpływa na tworzenie tańca?
- 17:45-18:15 Iga Jasiewicz, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Umysł Skowany. Zarys zaburzeń językowo-poznawczych w zespole uzależnienia alkoholowego na przykładzie wypowiedzi chorych w fazie chronicznej
- 18:15-18:45 Mateusz Chról, Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, Zdarzenie anomalne jako zaburzenie fenomenalnej transparentności
- 18:45-19:15 Olgierd Borowiecki, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, Umysł w różnych przestrzeniach
- 19:15-19:45 Damian Grzegórski, Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, Koncepcja genezy świadomości w ujęciu P. Godffrey-Smith’a
SESJA MISTRZÓW
Sala CTW-114 (Centrum Transferu Wiedzy KUL)
- 10:00-11:00 dr Piotr Markiewicz, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie, Skradzione klawisze z klawiatury komputerowej – o zespole pomijania stronnego u osób z uszkodzonym mózgiem
- 11:00-12:00 dr Andrzej Zykubek, Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, Kwantowa neurobiologia, czyli rzecz o tym czym jest i jak funkcjonuje kwantowy mózg
12:15-13:30 SESJA POSTEROWA
- 13:30-15:00 Przerwa obiadowa
SESJA STUDENCKO-DOKTORANCKA
Sala CTW-202 (Centrum Transferu Wiedzy KUL)
- 15:00-15:30 Bartosz Wójtowicz, Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, Podzielność samokontroli, czyli walka na dwa fronty
- 15:30-16:00 Maria Kierepka, Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, Umysł w potrzebie. Dysleksja, dysgrafia, dysortografia, akalkulia: jak radzić sobie z dysfunkcjami
- 16:00-16:30 Marlena Stradomska, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, The Suicidal Mind – najgroźniejsze zaburzenia poznawcze
- 16:30-17:00 Joanna Janisz, Uniwersytet Medyczny w Lublinie, Psychopaci – neurobiologiczne podstawy ukształtowania osobowości potencjalnego mordercy
- 17:15-17:45 Anna Głowik, Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, Dostrzec umysł. Pacjenci z syndromem zamknięcia
- 17:45-18:15 Fabio Squeo, Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, Transhumanism and the overcoming of the indefinite
- 18:15-18:45 Adam Zuba Uniwersytet Jagielloński, Non-invasive methods of cognitive enhancement and optimisation
- 18:45-19:15 Marta Chrustowicz, Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie, Co neurostymulacja ma wspólnego z wykluczeniem społecznym?
Sesja posterowa odbywa się w hallu Collegium Ioannis Pauli II (parter)
- Monika Berej, Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, Neurobiologiczne mechanizmy uzależnienia
- Martyna Bieniek, Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, Językoznawstwo kognitywne w pigułce
- Dominika Bomba, Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, Wpływ emocji na poznanie
- Dominika Ćwik, Uniwersytet Medyczny w Lublinie, Neurobiologiczne podstawy pamięci: pojęcie engramu, rodzaje pamięci i jej konsolidacja
- Maria Ćwir, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, Wpływ emocji na funkcjonowanie układu nerwowego człowieka
- Marlena Dudzińska, Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, Skan mózgu i sztuczna inteligencja w prognozowaniu zaburzeń ze spektrum autyzmu
- Dorota Figarska, Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, Boski umysł czy niepełnosprawność intelektualna? Zespół sawanta
- Paulina Iwanowicz, Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, Wpływ ręczności na aktywność fal alfa i beta podczas tworzenia kinestetycznej lub wizualnej reprezentacji ruchu
- Klaudia Jabłońska, Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, Umysł przestępczy – o źródłach kształtowania zachowań antyspołecznych
- Magdalena Jabłońska, Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, Umysł zabójcy – Możliwości oddziaływań resocjalizacyjnych wobec zabójców seryjnych i seksualnych
- Jakub Janczura, Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, Meta-myślenie u dzieci
- Karolina Janik, Aleksandra Hoffmann, Anastazja Zawiślak, Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, Percepcja dzieł sztuki a cechy osobowości u osób we wczesnej dorosłości
- Emilia Klimek, Eliza Hamruk, Uniwersytet Medyczny w Lublinie, Czy można nauczyć się języka obcego bez wyjeżdżania za granicę?
- Ewa Kulpa, Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, Wybrane zagadnienia dotyczące pamięci w kulturach tradycyjnych.
- Renata Łukiewicz-Kostro, Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, SERCE DAWIDA – umysł człowieka i umysł Boga
- Anna Odyniec, Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, Dziecięca konceptualizacja wszechwiedzy
- Justyna Otłowska, Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, Przebaczenie w procesie resocjalizacji młodzieży w świetle badań w Schronisku dla Nieletnich w Dominowie
- Monika Pietrzak, Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, Interaktywistyczny model reprezentacji umysłowych
- Anna Sędłak, Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, Wpływ przekazu medialnego na postawy studentów
- Paulina Sudowska, Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, Edukacja z głową
- Anna Suska, Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, Stres – Cichy „zabójca” człowieka
- Dagmara Wąchocka, Uniwersytet w Białymstoku, Zastosowanie implementacji intencji
- Luiz do Valle Miranda, University of Antwerp, The varieties of enactivism and the free-energy principle