Czas na umysł 4.0. Program

 

CZAS NA UMYSŁ 4.0

PROGRAM

Piątek, 11.03.2022Czwartek, 10.03.2022Sesja studencko-doktoranckaGrafiki do pobrania

PIĄTEK

Sesja Mistrzów

Centrum Transferu Wiedzy KUL – CTW-113

  • Otwarcie obrad – Zbigniew Wróblewski, kurator Koła Naukowego Studentów Kognitywistyki KUL

Wykłady

spotkanie prowadzi Kaja Brusik

Sesja Mistrzów ONLINE

 

Warsztaty

Opisy warsztatów

Godzina 8:30

  • Co wspólnego ma cyrk z kognitywistyką?
  • Jak efektywnie zarządzać swoim czasem?
  • Krok pierwszy – obudzić kreatywność
  • Muzyka, a mózg: Jak mózg wyobraża sobie muzykę?
  • W świecie alternatywnej komunikacji – czyli co to znaczy widzieć słuchem, oglądać palcami i dlaczego widzieć to jest jak przewidywać przyszłość
Godzina 12:15
  • Co wspólnego ma cyrk z kognitywistyką?
  • Dlaczego i jak studiować Sztuczną Inteligencję?
  • Muzyka, a mózg: Jak mózg wyobraża sobie muzykę?
  • W świecie alternatywnej komunikacji – czyli co to znaczy widzieć słuchem, oglądać palcami i dlaczego widzieć to jest jak przewidywać przyszłość

CZWARTEK

Sesja Mistrzów

Centrum Transferu Wiedzy KUL – CTW-113

  • Otwarcie konferencji – Marek Lechniak, Dziekan Wydziału Filozofii KUL

Wykłady

spotkanie prowadzi Łucja Mazurek

Warsztaty

Opisy warsztatów

Godzina 8:30

  • Co wspólnego ma cyrk z kognitywistyką?
  • Jak efektywnie zarządzać swoim czasem?
  • Krok pierwszy – obudzić kreatywność
  • Muzyka, a mózg: Jak mózg wyobraża sobie muzykę?
  • W świecie alternatywnej komunikacji – czyli co to znaczy widzieć słuchem, oglądać palcami i dlaczego widzieć to jest jak przewidywać przyszłość
  • Zrób sobie masaż!
Godzina 12:15
  • Co wspólnego ma cyrk z kognitywistyką?
  • Dlaczego i jak studiować Sztuczną Inteligencję?
  • Muzyka, a mózg: Jak mózg wyobraża sobie muzykę?
  • Szybka nauka z INDIGO
  • W świecie alternatywnej komunikacji – czyli co to znaczy widzieć słuchem, oglądać palcami i dlaczego widzieć to jest jak przewidywać przyszłość

Sesja studencko-doktorancka

  • 14:30 Aleksandra Chciuk – sztuczna inteligencja – szansa szansa czy zagrożenie
    Uniwersytet Śląski w Katowicach
  • 14:50 – Dawid Mirochna – Dolina NIesamowitości – dlaczego nie lubimy humanoidalnych robotów?
    Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
  • 15:10 – Kamil Bagiński – dlaczego wygrana AI w StarCrafcie była kluczowa dla fuzji termojądrowej?
    Uniwersytet Mikołaja Kopernika  w Toruniu
  • 15:30 – Antoni Pietryga – Analiza danych elektromiograficznych z wykorzystaniem sztucznych sieci neuronowych
    Politechnika Warszawska
  • 16:00 – Karolina Dworska – Funkcje poznawcze a funkcje motoryczne u dzieci
    Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
  • 16:20 – Amadeusz Lis – Program minimalistyczny Noama Chomsky’ego a kwestia ewolucji języka naturalnego
    Uniwersytet Opolski
  • 16:40 – Tymoteusz Andrearczyk – Tożsamość czyli czasowość intelektu
    Pomorska Szkoła Wyższa Starogard Szczeciński
  • 17:00 – Anna Pietryga – Czy cierpienie może być źródłem przyjemności?
    Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II

ONLINE

  • 17:30 – Martyna Pustoszkin – (Nie)świadome przetwarzanie danych. Argument materialistyczny Chalmersa w kontekście sztucznej inteligencji.
    Uniwersytet Warszawski
  • 17:50 – Agnieszka Jaworska – Obrazy umysłowe: od ucieleśnienia do działania.
    Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
  • 18:10 – Klaudia Matera – Dlaczego warto uczyć się języków obcych? 
  • Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu z oddziałami w Chorzowie 
  • 18:30 – Irina-Marinela Deftu – Metaphorical thinking – some remarks on some metaphors in Romanian and Polish 
  • Uniwersytet Aleksandra Jana Cuzy w Jassach (Rumunia)

Sesja Mistrzów ONLINE

CZWARTEK

Sesja studencko-doktorancka

Abstrakty – kliknij

Sesja studencko-doktorancka – dostęp online

https://bit.ly/umysl_4_w_czwartek

Sesja studencko-doktorancka

  • 14:30 Aleksandra Chciuk – sztuczna inteligencja – szansa szansa czy zagrożenie
    Uniwersytet Śląski w Katowicach
  • 14:50 – Dawid Mirochna – Dolina NIesamowitości – dlaczego nie lubimy humanoidalnych robotów?
    Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
  • 15:10 – Kamil Bagiński – dlaczego wygrana AI w StarCrafcie była kluczowa dla fuzji termojądrowej?
    Uniwersytet Mikołaja Kopernika  w Toruniu
  • 15:30 – Antoni Pietryga – Analiza danych elektromiograficznych z wykorzystaniem sztucznych sieci neuronowych
    Politechnika Warszawska
  • 16:00 – Karolina Dworska – Funkcje poznawcze a funkcje motoryczne u dzieci
    Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
  • 16:20 – Amadeusz Lis – Program minimalistyczny Noama Chomsky’ego a kwestia ewolucji języka naturalnego
    Uniwersytet Opolski
  • 16:40 – Tymoteusz Andrearczyk – Tożsamość czyli czasowość intelektu
    Pomorska Szkoła Wyższa Starogard Szczeciński
  • 17:00 – Anna Pietryga – Czy cierpienie może być źródłem przyjemności?
    Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II

ONLINE

  • 17:30 – Martyna Pustoszkin – (Nie)świadome przetwarzanie danych. Argument materialistyczny Chalmersa w kontekście sztucznej inteligencji.
    Uniwersytet Warszawski
  • 17:50 – Agnieszka Jaworska – Obrazy umysłowe: od ucieleśnienia do działania.
    Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
  • 18:10 – Klaudia Matera – Dlaczego warto uczyć się języków obcych?
    Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu z oddziałami w Chorzowie
  • 18:30 – Irina-Marinela Deftu – Metaphorical thinking – some remarks on some metaphors in Romanian and Polish
    Uniwersytet Aleksandra Jana Cuzy w Jassach (Rumunia)